... hogy miért ez a blog címe

Nagyapám futballbíró volt és a visszavonulása után a Délmagyarország hasábjain elemezte a vitatott játékvezetői döntéseket. A szegedi lelátókon állítólag ezért terjedt el egy-egy gyanús lesnél az a mondás, hogy "Majd a Kasza megmagyarázza!" Jómagam tizenöt évnyi egyetemi oktatói múlttal, nyolc évnyi ilyen-olyan formában megszerzett önkormányzati tapasztalattal néha csak lesek mik történnek széles e hazában. És néha felkérnek, hogy magyarázzak meg ezt-azt. Néha meg magánszorgalomból magyarázok.

... de más is hozzászólt

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @otunde: Szóval te nőfób pedó vagy? (2021.09.07. 13:53) A rasszizmus és a homofóbia ára II. rész
  • wadcutter: @Karoly_2: "ezért ütni kell őket is", mint írtad. Teljesen emlékeztetsz egy filmre:-"Az ellenforra... (2020.12.13. 13:13) Variációk hatlapos ultira
  • kvadrillio: @kvadrillio: A Project Syndicate......CSAK EGY LEFIZETETT GITTEGYLET !!! :o)))))))))))))WIKIPÉDIA... (2020.11.25. 21:41) Forradalmi jogalkotás
  • nanesz: Szeretetteljes, Békés, Tyu-tyuktól mentes Karácsonyt, és minden jóban bővelkedő újesztendőt kíváno... (2012.12.23. 23:23) Agyő, tyu-tyu!
  • Szúrófény: Magas színvonal! Politikához illő, szaron, szarságon vitatkozni! A gazemberség párt, és rendszerfü... (2012.12.04. 07:16) Ha béna vagy, kussoltass le mindenkit!

Linkblog

Variációk hatlapos ultira

2020.12.11. 18:03 KaszaP

„A tárgyalások nagy erővel zajlanak. A plenáris ülésen is és a háttérben is órák óta és még órákat tartanak majd. Nem lehet pontosan felmérni, de a magyar pozíciók erősek. Hogy a férfiak is értsék, hogy miről beszélek, egy hatlapos ulti van a kezemben, negyvennel és két szélásszal, meg lehet azért oldani. Azt hiszem, szép esténk lesz.” (Orbán Viktor)

2020-12-11_hatlapos_ulti_2mp.jpg

Az első, ami felmerült bennem Orbán Viktor tegnapi kijelentése kapcsán, hogy vajon kik azok a férfiak, akik ezt értik. Szűcs Donát, az Azonnali újságírója úgy gondolja, hogy ő ezek közé tartozik. Én meg úgy gondolom, hogy Szűcs Donát félreérti. Mert ő is csak azzal foglalkozik, amit Orbán Viktor kimondott, azzal nem, amiről nem esett szó.

Egy hatlapos ulti van a kezemben, negyvennel és két szélásszal” – mi az, ami ebből hiányzik?

Mikor van a kezemben a hatlapos ulti?

Egy ultiparti két fázisból áll. A licitből és magából a játékból. Szűcs Donát úgy gondolja, hogy a „hatlapos ulti van a kezemben” kijelentésben benne van az, hogy a liciten túlvagyunk. Szerintem meg nincs. OV kezében a játék bármelyik fázisában lehet hatlapos ulti, de korántsem biztos, hogy meg is fogja tudni játszani. Sőt, szerintem nagyon csekély esélye van, hogy meg tudja.

A licit úgy kezdődik, hogy osztás után a kezdő játékos 12, a másik kettő 10-10 lapot kap. Ha OV kezd, akkor a kezében lévő 12 lapból neki kell leraknia kettőt a talonba, ha nem ő kezd, akkor előtte valaki már lerakott kettőt, amit neki kell felvennie a hatlapos ultijához. (Azt a vonulatot inkább meghagyom másnak, hogy amiről beszélünk az valójában nem ulti, hanem rablóulti.)

Milyen színű a hatlapos ultim?

Nem piros. Nincs az az ultijátékos, aki ha piros ultija van, akkor ne azt mondaná, hogy „hatlapos piros ulti van a kezemben”. A piros ugyanis az ultiban mindennek a dupláját éri. Az, hogy a hatlapos ulti nem piros (a többi szín egyenértékű), alapból azt jelenti, hogy akinél a piros van az nagyon könnyen tud rálicitálni OV-re.

Mire megyek a negyvennel és két szélásszal?

Az ultiban van egy olyan bemondás, hogy 40-100. Ez azt jelenti, hogy aki megjátssza az rendelkezik az adu színből a felsővel és királlyal, illetve azt vállalja, hogy a 4-4 tízesből és ászból minimum ötöt ő fog elvinni, feltéve, hogy övé az utolsó ütés. (Az ulti neve pontosan abból ered, hogy az utolsó, ultimo ütést a felvevő az adu hetessel viszi.)

Nomármost 40-re és két szélászra (nem az adu szín ászára) jó eséllyel be lehet mondani a 40-100-at is. Ha egy ultis erről a lapról beszél, akkor azt mondja „hatlapos 40-100 ulti van a kezemben két szélásszal”.

Nem is beszélve arról, hogy egy színt gyakorlatilag lefogtam, másik kettőből ászom van. Ha a maradék két lap nem elég alacsony, akkor valamelyik partneremnek jó eséllyel betlije van. (Azaz azt vállalja, hogy egyik ütést sem ő viszi el.) És egy óvatlan talonnal azt csak javítani tudom.

Összegezve

Ha egy profi ultis azt mondja, hogy hatlapos ultim van negyvennel és két szélásszal, az a profi ultis tudja, hogy nagy valószínűséggel veszített. Ugyanis nem ő fog játszani, mert valaki másnak még ennél is jobb lapja van. (Például az indexképen felül látható hatlapos ulti, negyvennel és két szélásszal valójában egy rebetli a bal oldali játékos kezében. De ha jobban megnézzük, akkor a jobb oldali játékosnál lévő piros 40-100 is magasabb értékű, mint a hatlapos ulti, negyvennel és két szélásszal.) OV lapjának nem az a fele számít amit ismerünk (adu király, felső, hetes; két idegen ász), hanem amit nem. Van-e nála adu ász és adu tízes? Valószínűleg nincs, mert akkor bemondaná a 40-100-at. Nála van-e a piros hetes, azaz biztosan tudja-e, hogy másnak nincs piros ultija? Ha nála van, le meri-e rakni talonba? Az egyik idegen ász a piros-e? Van-e nála idegen hetes, azaz csökken-e az esélye, hogy betlit játszanak ellene?

Ez a profi ultis, ha javítani akarja az esélyeit lerak a hat aduból kettőt és elengedi a hatlapos ultit, negyvennel és két szélásszal. Inkább arra játszik, hogy bármit játszanak ellene azt megkontrázza.

De egy profi ultis azt is tudja, hogy azt amit itt most elmagyaráz, hogy a „férfiak is értsék” csak jó esetben az ötven feletti férfiak fogják érteni. Már a negyven feletti korosztályból is csak a hozzám hasonló elvetemültek ultiznak, a fiatalabbakat meg jó másfél évtizede begyűrte maga alá Korda Gyuri bácsi és a Texas hold ’em.

Ezúton is köszönöm TM-nek, hogy ultis szemmel (is) véleményezte.

Címkék: ulti Orbán Viktor

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszapf.blog.hu/api/trackback/id/tr1116328942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2020.12.12. 13:52:21

En inkabb maskepp mondanam: Orban bemondta a hatlapos ultit, de az EU pokert jatszik, igy az semmit se er :D

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.12.12. 14:25:53

Szokás szerint orbánc ehhez sem ért, ahogy semmihez sem az égvilágon. Egyszerűen csak nagy a pofája.

nincs1agy 2020.12.12. 14:39:07

@Rejtélyes:

Akkor rögzítsük a tényeket:

Az eurobürokraták és itthoni csahosaik egy konkrétumok nélküli jogállamisági fogalom alapján működő pénzügyi blokkot akartak.

Mit ért el Orbán? Még egy jó darabig nem lép életbe az egész mechanizmus, és utána is sokkal körülményesebb lesz ezen mechanizmus alapján szankcionálni,mint ahogy az el volt tervezve. A magyar vezetés komoly jogi garanciákat harcolt ki magának a vétóval fenyegetőzve.

Aureliano Buendía 2020.12.12. 14:49:58

ehh, játsszon meg háromlapos ultit drágajó minel. urunk:)
És miért duri akkor már, ha minden nyerő lap nála van?

Ser Vazul 2020.12.12. 15:12:27

Viccesek ezek az erölködések... javaslom a fidesz/orbán elfogultsággal nehezen vadolható róna péter cikket kicsit feljebb. Ja és lásd az ártatlan filantróp nyugdíjas hisztijét

morph on deer 2020.12.12. 15:39:49

Szokás szerint: micsoda tapló egy hasonlat ez már megint!

Ráadásul a felcsuti mikrokozmoszban még mindig az a férfi, aki ultizik, vedeli az alapélelmiszert, miközben háziaertést megszégyenítő külalakot vesz fel, mer’ fussa..!
Hát tényleg egyre messzebb kerül Európától, ahogy szeretné.

nemecsekerno_007 2020.12.12. 16:03:44

@Ser Vazul: Touché! :)))
Ha 10 év alatt nem sikerült felfogniuk, akkor idén se sikerül nekik :)))

clemens 2020.12.12. 16:06:23

Kínos ez az erőlködés.
Megmondó embereitek zöme elismerte vereségeteket, te meg itt képzeletbeli leosztással tartasz ulti tanfolyamot, hogy kihozzál belőle egy elméleti Orbán buktát.
Csakhogy miniszterelnök úr azt nem kötötte az orrodra hogy a piros hetes is nála van.

szobatars 2020.12.12. 16:14:35

@nincs1agy: " Még egy jó darabig nem lép életbe az egész mechanizmus, és utána is sokkal körülményesebb lesz ezen mechanizmus alapján szankcionálni,mint ahogy az el volt tervezve."

Ahogy a tagállamok ratifikálják a megállapodást, a következő napon elindítanak egy eljárást az EU bírósága előtt és a bíróság a rendkívüli ügyekben szokásos 3-4 hónap helyett 2 hónap alatt megállapítja, hogy a jogállami klauzula nem sérti az uniós jogot, s egyben megállapítja az értelmezés kereteit. Innentől vége a lengyel-magyar "vétónak"... A lengyelek meg nem fognak kb. 64 milliárd eurót kockáztatni, csak mert Vitya olyan aranyos (lásd még a lengyel reakciókat Vitya és Putyin barátságára: "..EZ LESZOPTA PUTYINT BAZD MEG!)

nincs1agy 2020.12.12. 16:32:35

@szobatars: Persze, majd felébredsz. Úgy jártok ezzel is , mint Sarghentinivel.:)

nincs1agy 2020.12.12. 16:41:09

@szobatars:

index.hu/belfold/2020/12/12/rona_peter_orban_viktor_eu_veto_koltsegvetes_jogallamisag/

"Ugyan! Teljesen világosan kiderül a szövegből és abból, ami elhangzott a tárgyalások alatt és után, hogy Dobrev Klára óriási tévedés áldozata. Mert ha igaz lenne, miért kellett volna a szövegbe egyértelműen beírni, hogy csak azokkal a tételekkel fog ez a mechanizmus foglalkozni, amelyek a pénzügyi érdekeket sértik? Az eredeti megállapodásban nem volt benne, amit a mostani megállapodás kimond, vagyis hogy a mechanizmus csak akkor alkalmazható, ha tényleges és közvetlen sérelem keletkezik a kifogásolt cselekedet és az EU pénzügyi érdekei között. Ezért ez a mechanizmus a gyülekezési, a szólás-, a sajtó-, a vallásszabadság stb. védelmére, vagyis politikai kérdésekre nem alkalmazható"

nemecsekerno_007 2020.12.12. 17:14:43

Atlantisz nem süllyed!!!!

Ne higgyetek a rémhíreknek!

:)))))))

törppicur 2020.12.12. 17:59:38

@szobatars: Ha a nektek kedvesebb forgatókönyv jön be, elfogják az ultiját Orbánnak, az nekünk miért lett volna jó?
1. Elvárnák, hogy merjünk kicsik lenni (ez, ugyen nem túljó)
2. Segítenek jogszabályokat alkotnunk azzal, hogy amit a mi parlamentünk alkot, kidobják, kiforgatják. Mert csak, vagy mert szrintük az úgy jó. (ez sem túl jó, azt gondolom sérti a szuverinitásunka).
3. A költésgvetések - a most futó és a következő - egy részét benyalják, mert megtehetik (szerintem ez sem jó)
4. Addig nyomják a DK-t (Dobrev Klárát), amíg Ferenc testvér mellett maga alá gyűri kis Jakabot mega Fegyőrt is (ez sem buli)
...
n. A filantróp,papírön nem EU-vezető és nem politikus tapsolni fog, és ránk borítja az összes mocskát, hogy ehhez legyen hely, kiviszi innen a meglévő pénzünket (ugye, ezt sem akarjuk)

wadcutter 2020.12.12. 18:04:08

"valójában egy rebetli a bal oldali játékos kezében", de az nem egy rebetli, hanem valójában már TERÍTETT BETLI, mert semmilyen lyuk nincs benne. Kicsit még el kéne mélyedni az ultizás rejtelmeiben. Amúgy a nyerési összegek fordítottan arányosak a bekövetkezési valószínűségükkel, sikerült egy elég alacsony valószínűségú leosztást kitalálni. Lottón is könnyű öttalálatost elérni, csak nem a húzás előtt.

nincs1agy 2020.12.12. 18:11:58

@karoly_4: Komolyan basszus, olyanok vagytok, mint Hitler a bunkerban '45-ben.:)
Soros, és hazai csahosa Vásárhelyi Mária már felfogták, hogy Orbánnak sikerült kiherélnie az egész jogállamisági mechanizmust.:)))

törppicur 2020.12.12. 18:14:16

@karoly_4: mindkét bejegyzésed olvastam, megértettem. nem kell többször idetolnod. Attól nem fogom jobban érteni, vagy nem fogok vele egyetérteni.
Lehet ez a véleményed, le is írhatod, demokrácia van

törppicur 2020.12.12. 18:15:56

basszus, Matyó áplója is Covidos lett, ez meg itt van szabadon

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.12. 18:16:52

@wadcutter: Igen, igazad van. A képet kicsit elkapkodtam. Olyat leosztást próbáltam keresni, ahol jelentősége van annak, hogy a hatlapos ulti mellől mit tesz le, hogy azzal be tudja tömni a megfelelő lyukakat. Nem akartam 8 lapos piros ultit, mert az tényleg valószínűtlen, és ha az van, akkor nincs mellette betli.
Annak viszont nagy a valószínűsége, hogy egy 4+1 forintos vagy egy 4+4 forintos bemondásnál valaki nagyobbat mond pirosból vagy betliből. És igen, az én logikám szerint 2 zöldet kell lerakni, mert akkor egy egész jó kis fogólap marad kontra partira és az esély arra, hogy a partner esetleg megfogjon egy piros ultit.
Én így látom.

Max Cuda 2020.12.12. 18:24:28

@nincs1agy: Bohócok! Annyira röhögök ahogy neked erőlködnek a libernyákok hogy meghajlítsák a valóságot, egy képzeletbeli univerzumot kialakítva, ahol ők az okosak :DDDDDDD

BUZIKÁK, ORBÁN URATOK FÖLDJÉN SZÉPEK LEHETTEK, DE OKOSAK NEM :DDDDD

nemecsekerno_007 2020.12.12. 19:59:42

@Realistaanarchista: Az, hogy alternatív valóság már ki se fejezi az állapotot, amiben vagytok 10 éve.
Inkább alternatív fikció.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.12. 20:10:19

@Karoly_3: Kedves Károly! Percenként csipog ki a telefonom, hogy valaki kommentelt és minden egyes alkalommal ugyanaz a szöveg jelenik meg. Maga a szöveg nem érdekel, a folyamatos, felesleges csipogás zavar. Ha neked tényleg ennyire fontos, hogy újabb profilokat gyártasz hozzá, hát hajrá. Remélem előbb-utóbb abbahagyod, mert már meglehetősen zavar.

röf 2020.12.12. 20:27:10

Vergődjetek csak... ti is tudjátok, hogy ezt a meccset is Orbán nyerte, és nektek most is meg kell magyarázni, hogy fordítva történt. Rém szar lehet mindig feketére festeni a fehéret... de hát biztos van az a pénz. Valamiből élni kel...

röf 2020.12.12. 20:28:09

Jáááj... most látom, hogy itt is buzi...

nemecsekerno_007 2020.12.12. 20:33:53

@KaszaP: Nem fogja. Ez élteti. Ha admin hozzáférést adsz Kurt urfi-nak akkor ő elintézi.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.12. 20:49:53

@nemecsekerno_007: Aha. Szóval Kurt úrfival ti vagytok a nácik, akiket ki kellene basszak, hogy az amúgy jóindulatú és vélhetően demokrata "Károly az ikszediken" leálljon.
Tudod mit?
Hadd csinálja. Ittam egy kávét, majdcsak abbahagyja.

degeco 2020.12.12. 20:59:33

Nehogymá azindex monnya meg hotyan kell ultizni!
Holnap meg kimdzsoninak fognak mesélni az emberi jogokról.
O1G

Párnanaci 2020.12.12. 22:07:58

Te barom, a "hatlapos ulti van a kezemben stb" azt jelenti, hogy vége a licitnek, és ÉN JÁTSZOM, úgyhogy kár volt erőlködnöd, hogy kirakjál a lehetséges elosztásokból egy olyat, aminek nagyon kicsi a valószínűsége (és még azt is feltételezd, hogy amatőr módon betalonoz a betlinek).

0dzsud0 2020.12.12. 22:24:09

@Realistaanarchista: Szerintem egyenesen ti vagytok a többség. :)

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.12. 22:26:42

@Párnanaci: Kedves Párnanaci! Nekem tök természetes, hogy ha felveszem a lapjaimat, akkor megfogalmazódik bennem egy ilyen kijelentés, hogy "hatlapos ulti van a kezemben stb." Úgy gondolom, hogy azoknak is, akikkel gyakran játszottam. Lehet, hogy neked nem. Másnak is válaszoltam már, hogy a fénykép valóban hiba volt, mert ugyanolyan valószerűtlen egy terített betli, mint az, hogy valaki egy hatlapos szín ultit meg tud játszani, mert nem veszi fel senki legalább egy betlire. De akárhogy is van, azért azt beláthatjuk, hogy az eddigiek közül kb a tiéd volt a második olyan komment, ami magával az ultival foglalkozott. Így az üzenet nem sokakhoz jutott el. Mármint olyanokhoz, akik értették is a dolgot.

Nancsibacsi 2020.12.12. 22:31:56

Addig okés a cikk, hogy Orbán kezében valószínűleg egy színből 7-K van, XA meg nincs. Illetve van 2 másik színből A, viszont X egy sincs. Viszont ez egy nyerő leosztás - ilyen lapokkal 10-ből 8x nem licitálnak felül, és ha nem licitálják felül akkor már csak az a kérdés, hogy meglesz-e a csendes 40-100, vagy csak az ulti+parti. Elmondom miért.

A fenti leosztás, hogy egyik játékosnál van az összes kicsi lap, másiknál meg az összes nagy, kb soha nincs. Eleve aki ultizott már, az tudja, hogy egy átlagos leosztás úgy szokott kinézni, hogy 3-3-2-2 szín, kicsi-nagy vegyesen - vagyis kalap sz.r. Eleve elég sok eset van, amikor bedobjuk a lapot, mert senki se mond még passz pirosat se, mert nincs miből. Lehet erre programot írni, de állítom, hogy az ulti leosztások nagyobbik fele nem hogy egy ulti felüllicitálására, de semmiféle bemondásra se alkalmas. Az tök ritka, hogy licitre kerüljön a sor (10-ből 1x) - 90%-ban ha valaki mond valamit, azt lejátsszák.

Szóval ha ez egy átlagos leosztás, akkor nem lesz itt semmiféle betli, meg licitálás. Ahhoz hogy felvegyék a lapot eleve ultinál nagyobbat kéne mondani, és csak akkor fogja felvenni a lapot, hogy ha abban BÁRMI van - tehát ha a felvett 2 lapot teszi vissza - akkor is tud valamit mondani, ami legalább annyira jó, hogy nem fogják megkontrázni. Senki se fog 7 pirosra se felvenni egy talont, ha nincs 7-ese, hogy hátha benne lesz. Ez hülyeség, nincs ilyen, mert ha nincs benne, mit mond, ami ultinál nagyobb? Gyakorlatilag bármit mond, meg fogják kontrázni - a betlit azért, mert 7-es ott lesz valakinél, a durcit a 2 ász miatt, ha ulti+40 százat mond, és nincs nála a 40, az is kiderül miután megmondja az adut, ahogy nyilván a piros ulti is 7-es nélkül. Jobb 40 fillért bukni - vagy esetleg megfogni az ultit -, mint 1.60 vagy 2 forintot.

Innen kezdve meg már csak az a kérdés, hogy mit rakjunk le. A 6 (leendő) adu marad, a 2 ász marad, a maradék 4-nél meg 2 dologra kell törekedni:
- Ha valaki mégis felvenné, akkor bukja. Nem piros 7-est kell belerakni, hanem mondjuk minimum alsót, de az se baj ha királyt vagy felsőt, mert durci már úgyse lesz a 2 ász miatt, de betli lehet. Nem, nem fogja felvenni, hogy hátha benne van az ulti-40-100-hoz hiányzó felső vagy király. Ha felveszi, akkor csak annyi történhet, hogy egy 30%-os betlit feljavítunk 80%-osra. Ezt kell elkerülni.
- Arra is törekedhetünk a lerakásnál - de ez már csak bónusz -, hogy a csendes 40-100 meglegyen. Ehhez színhiányt kell csinálni a 4. színből, amiből se adu, se ász, vagy ha ez nem megy - mert a 4 lehetséges lapból 3 ilyen színű - akkor mindkét A színéből. Ez azért lesz jó, mert:
- 40 ugyebár alap
- 10 utolsó ütés
- 20 a két ászunk. Ez azért szinte biztos, mert akkor lehetne más, ha a másik 2 ellenfélnél a színelosztás szélsőséges lenne, vagyis színhiánya lenne az egyiknek, ráadásul az maradék 2 adu is nála volna.
Ez már 70. Ha a nem ászos színből csináltunk színhiányt, akkor az +20 (ha a másik kettőből akkor meg az +10+10), mivel ugyebár aduval fogunk ütni arra a színre (színekre). Nyilván nem 100% ez se, de bőven 90 fölött. Ez így már 90. A maradék 10 meg vagy bejön, vagy nem - nyilván függ pl. attól is, hogy 1 aduval ki tudjuk-e hajtani mindkét aduját (mert a 2 játékosnál 1-1 van), vagy erre 2 adut kell elhasználnunk, és a másik bele tud-e zsírozni. Ezért nem szabad erre bemondani a 40-100-at, de 30-50% eséllyel az is bejön.
Szóval Orbánnak nyerő lapja volt - teljesen jó a hasonlat.

nemecsekerno_007 2020.12.12. 23:44:41

@KaszaP: Címlapon leszel még holnap is 1000 kommenttel :)))))))))
Brendel Matyi Elmebeteg :)))))

Párnanaci 2020.12.13. 00:35:13

@Realistaanarchista: Istenem... egyforma...
Nem akarod érteni, ezért nem érted. Persze, minden egyes leosztás valószínűsége egyforma, de az, amit itt a kedves blogger kirakott, az a kb 10 ezerből 1 variáció, és csak ezzel bukik el az ulti, a többivel megvan, ez is csak akkor bukik, ha az ultit mondó tök amatőr, mert lerakott valamit a betlihez. Tehát mennyi a bukás valószínűsége? Na mennyi? 1/10.000. Bemondod? Nem, mert egyszer elbuktad kontrával, mellesleg valószínűleg azért, mert olyan hülye voltál, hogy betalonoztál valakinek, aki látta, hogy egy amatőrrel játszik, és kivárt, amíg bemondod a véglegest, és lerakod a betli lapot.

Párnanaci 2020.12.13. 00:41:26

@KaszaP: "ugyanolyan valószerűtlen egy terített betli, mint az, hogy valaki egy hatlapos szín ultit meg tud játszani, mert nem veszi fel senki legalább egy betlire."
Neked fingod sincs az ultiról, vagy inkább (ez a valószínűbb) hülyíted a népet a kamu ulti dumáddal, nehogy már igaza legyen az Orbánnak, valahogy muszáj belekötni. A terített betli természetesen sokkal kevésbé valószínű, mint hogy a hatlapos ultiba már nem nyúlnak bele. De persze ezt te is tudod.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.13. 04:25:14

@Nancsibacsi: @Párnanaci: @Realistaanarchista: Én úgy gondolom, hogy a személyeskedéstől eltekintve próbáljunk kicsit játszani. Én gyakorlatilag 48 órája ezt csinálom, próbálok megoldani egy ultifeladványt. A többi (most) nem érdekel. Nem érdekel senkinek a politikai hovatartozása és nem érdekelnek a feladvány politikai gyökerei sem.

Szerintem az, hogy valaki hogyan él meg egy ilyen lapot sokat elmond az ultijátékosról. @Realistaanarchista elmondta. Az én hozzáállásom az övéhez az áll a legközelebb.

Tekintsük pusztán a felvevő általam kreált lapjait adottnak. A másik kettőt elcsesztem, ezt el is ismertem.

Tegyük fel, hogy nem ő kezd. Van-e nála hat zöld? Ha nincs: Felvennétek-e zöld ultira egy passz után? Felvennétek-e zöld ultira egy passz és egy passz piros után? Én egyik esetben sem.

Ha van, ugyanez a két kérdés. Ebben az esetben én passz piros után nem biztos, hogy felvenném, de ha mégis és a fenti 12 marad a kezemben biztos két zöldet tennék le és még ha játszanék is elfelejteném a 100-at.

Ha ugyanez a 12 lap van osztásból és Ti vagytok az elsők. Mit mondanátok be és mit tennétek le? Én passzolnék és letennék két zöldet. Ha rajtam marad megjátszanám a zöld ultit 100 nélkül. De csak akkor, ha rajtam marad.

Egy biztos, olyan baromi erős lapnak nem tartanám, hogy ezzel példálózzak.

Amúgy meg, ha vége ennek a mizériának és ki lehet ülni egy kerthelyiségbe bármelyikőtökkel (bármelyik kettőtökkel) nagyon szívesen leülnék játszani, mert azt nagyon szeretek. És persze egy sör mellett kulturáltan el is politizálhatunk, de nekem ez a dolog tényleg nem arról szólt.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.13. 04:29:44

@nemecsekerno_007: Kénytelen voltam kicsit kiszelektálni, mert nem találtam azt amire válaszolni akartam. Majd reggel kiderül, hogy talált-e másik homokozót. Ebben mindenesetre a lapát még nálam van.

Nancsibacsi 2020.12.13. 06:51:49

@Realistaanarchista: Hát azért kell csendbesben játszani, mert úgy nem lehet rajta bukni. Kezdőként én is bemondtam, hogy ne licitáljanak felül, aztán írtam a 50/60 fillér helyett a -40-eket, mert megkontrázták a 40-100-at, és úgy buktam. Ebben az esetben bemondod az ultit - mi rossz történhet? Maximum felül licitálnak, de ilyen lapokkal meg - 2 ász, színhiány - kb bármit van esélyed elfogni, amivel felül tudnak licitálni. Ezért volt jó ez a példa Orbántól, mert:
- 80% eséllyel egy ilyen kezet lejátszanak.
- Ha felüllicitálják jó lappal, kb 20-30% eséllyel azt is el lehet vele fogni.
- Ha felüllicitálják blöffel, azt meg 80% eséllyel ebből kontrázni lehet.

Egyébként arról se tesz említést a poszt, hogy ultinál aki a 12 lapot kapja, annak eleve baromi nagy előnye van, mert ő mondhat "kicsit", vagyis 40 filléres figurát, aki felvenné a 2 lapot az eleve sokkal nehezebb figurákban gondolkodhat csak. Nem véletlen, hogy az ultit nem lehet "csak úgy" befejezni, hanem a befejezésre is ott a "piros ász oszt, nem oszt" szabály, mert az túl nagy előny volna, ha valaki azt mondja, hogy most én vagyok a kezdő, ez legyen az utolsó parti.

Nancsibacsi 2020.12.13. 07:22:32

@KaszaP: "Van-e nála hat zöld? Ha nincs: Felvennétek-e zöld ultira egy passz után?"
Jó, de a 12 lapból melyik hiányzik pontosan? Nem mindegy. 5 kicsi lapra az ulti elég meleg, ha csak 2 A van mellette, X nincs. Ha rossz az eloszlás: 3 adu van az egyik ellenfélnél, és van hajtó színe - mondjuk passz piros, szóval lehet -, akkor neked reszeltek. Szóval innen kezdve az esély elméletileg 50%, hogy rak bele zöldet, de mivel passz pirost mondott, amiből lehet hogy csendes betlit akar csinálni, ezért nem valószínű hogy színhiányt csinálna magának, vagyis nem fog bele zöldet rakni. Ezért nem venném fel 5 kicsi zöldre. Ráadásul ha 1 játékosnál ott lesz a 3 nagy zöld meg egy egyenletes színelosztás 1-2 nagy lappal, akkor úgy meg fogja kontrázni az ultimat mint a huzat, és a -20 fillér helyett rögtön lesz -80 vagy -1 forint. Ne felejtsük el, hogy az ultit pénzre (pontra, mi csak írni szoktuk) játsszák, szóval nem csak az számít, hogy hányszor nyersz vagy buksz, hanem hogy mekkorákat.

"Ha van, ugyanez a két kérdés"
Akkor viszont biztosan felvenném, mert ha nagy lap van benne akkor ulti, ha kicsi akkor meg betli :-)

"de ha mégis és a fenti 12 marad a kezemben biztos két zöldet tennék le és még ha játszanék is elfelejteném a 100-at."
De azt elbukod, 90+% eséllyel. 4 kicsi aduval nem lehet ultit csinálni még úgy se, hogy 2 adu a talonban van. 4 lapos ulti az csak AXK7 - ez az alap, ha ez nincs, akkor az semmi. És emellé még kell 2 AX minimum, különben egyszerűen kihajtanak. Ulti még 5 aduval is meleg ha kicsik az aduk, nemhogy 4-el. De ha meg is nyered, a partit valószínűleg kontrázva bukod, vagyis 50 fillér helyett 20 filléred lesz. Én játszottam már 5 kicsi adus adus ultit 0 Ft-ra, mert az az ellenfélnek meglett a csendes 40-100, ami ugyebár 20 fillér lenne, de alapjáraton kontraként számolódik el. Tehát hiába nyertem az ultit, ha a csendes 40-100-on ugyanazt el is buktam.

"Ha ugyanez a 12 lap van osztásból és Ti vagytok az elsők. Mit mondanátok be és mit tennétek le? Én passzolnék és letennék két zöldet."
A passzos kezdés akkor jó, ha betli, vagy még inkább durchmars lapok vannak a kezedben - ilyenkor szinte biztosan vissza tudod venni, és van esély arra, hogy javuljanak a lapjaid. De ultinál ha más BÁRMIT mond passz piroson kívül, azt te már nem veszed vissza, és az a baj, hogy a másik se hülye, vagyis amit bemond, azt elég magas eséllyel nyerni is fogja. Védekezni mindig nehezebb, mert a 2 partner könnyen kihajthatja egymást is, meg vannak olyan lapeloszlások, hogy terítettben se lehetne levédeni. Ultiban is - meg politikában is - a támadás a legjobb védekezés (na ezért is volt jó ez a példa). Ha átadod másnak a kezdés lehetőségét egy passzal amikor lenne játszható ultid akkor hosszú távon veszíteni fogsz.

Behajtó70 2020.12.13. 07:48:49

Ilyen ostoba cikket régen láttam! Szövegértésből is, s hibás szövegértés kritikájából is.
Ha hülyegyerekként nézzük (ahogy te tetted): Orbán semmit nem mondott be, emiatt ebből nem lehet lapokra következtetni! Lehet, hogy piros ultija van, leht, hogy ászos ultija van, lehet, hogy ásztízeses, bármi lehet, mivel erről nem beszélt, bemondás sem volt!
Ha meg a lényeget nézzük (a hülyegyerek nélkül): Orbán a nyerő politikai álláspontjáta utalt, amit színesen fejezett ki. Ha azt mmdta volna, hogy betlivel megyek tárgyalni, az nyilvánvalóan “mindent bukunk” jelentéssel bírt volna.

Tudod te balfék, gyűlölködni is okosan kell, mert ha ilyen hülyegyerek stílben nyomod, mindenki kiröhög.

wadcutter 2020.12.13. 08:42:55

@KaszaP: Szerintem ez a Károly_3 már az oviban is kavicsot dugott a fenekébe, hogy fájjon a társainak. Sikerült neki jól elszúrni ezt a komment áradatot.

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.13. 08:45:53

@wadcutter: Halad a visszaszámlálás. Már Károly_2-nél járunk. :-)

KaszaP · http://kaszapf.blog.hu 2020.12.13. 08:50:18

@Karoly_2: Ne haragudj, kénytelen voltam kitörölni Károly_3 néhány kommentjét, hogy az a beszélgetés fonal, ami az ultisok között megindult követhető legyen. Ezek közül egyébként Realistaanarchistára gondolom te sem mondanád, hogy náci. Hogy a többiekre miért mondod azt sem igazán értem, de hát nem vagyunk egyformák. Max Károly_4, Károly_3 és Károly_2.

Nancsibacsi 2020.12.13. 09:04:35

@KárolyN: Vérre menő politikai sárdobálásra (mert az nem vita amit te csinálsz) ott van a többi 100 blog - akinek erre van igénye. Azért 2 megjegyzés hadd álljon itt:
1. Szerintem semmi értelme sincs politikáról még vitatkozni sem, nemhogy sarat dobálni, mert ami 10, 15 vagy 20 éve történt a politikában arról se értenek az emberek egyet - pedig annak már megvannak a következményei -, akkor hogyan értenének egyet arról, ami pár napja történt?
2. Attól hogy lehülyézel valakit, nem fog megváltozni az, hogy a következő szavazásokon hová rakja az x-et. A baloldal folyamatos vereségének egyik forrása pont az, hogy folyamatosan dobálják a szart a jobboldaliakra, lehülyéznek olyan embereket, akik sokszor pl. szakmailag bőven fölöttük állnak, így azok ha billegnek is, csak megerősítést nyernek, hogy ezek közé az alja nép közé inkább mégsem. Ma már tök gáz, égő baloldali gondolkodónak lenni - pont ezek miatt a kulturálatlan, bunkó bagázs miatt.
Politikai győzelmet alapvetően sok-sok pénz és munka befektetésével lehet aratni, ahogy Orbánék is csinálták ezt 2010-ben. És még1: megnyerni egy választást könnyebb, mint megtartani a hatalmat. Orbán erről is tudna mesélni, az első kormányzása nyomán.

birkamenet 2020.12.13. 09:43:08

@Párnanaci:

Az hogy orbán Brüsszelbe megy cabaccságharcolni és nyer, ennek mint láttuk az elmúlt 10 évben, az esélye és megvalósulása mindig kereken NULLA százalék volt.

birkamenet 2020.12.13. 09:45:38

@Nancsibacsi:

Melyik a nagyobb égő, baloldali gondolkodásúnak lenni vagy lebutított birkaként a végső leheletig kitartani egy EU bomlasztó hibbant illiberált diktátor mellett?

Nancsibacsi 2020.12.13. 10:59:37

@birkamenet: Mindenki azt csinál amit akar - én a saját pénzemnek nem vagyok ellensége, sem választásokkor, sem az ultiban:-)

Én minden kormányt értékeltem az alapján, hogy a kormányzásuk alatt nekem személy szerint milyen lehetőségeim voltak a boldogulásra, és ez alapján a 2. Orbán kormány messze a legjobb. Itt nem arról van szó, hogy bármi "pályázatot" vagy "támogatást" nyertem volna tőlük, mert nem nyertem sose. De a munkát valakinek meg kell csinálnia, és alattuk legalább arra volt esélyem, hogy magyarként dolgozhassak az államnak, a tápláléklánc végén álló tényleges műveletvégző egységként, ráadásul ki is fizettek, mindig! Nagy szó - előtte ez nem így volt, egyik se.

Azt én pont lesz.rom hogy a brüsszeli politikusok, a new yorki újságírók, de akár a telex firkászai vagy a bloggerek erről mit gondolnak - mert ha a kasszához jutok a boltban, akkor nem az ő kártyájukat fogom lehúzni, hanem a sajátomat. Engem sosem zavart ha más jól élt, az se nagyon érdekelt ha csalt vagy lopott - az az ő kockázata, engem nem érint. Nem feltétlenül az a vezető a jó, aki nem vagy keveset lop, hanem az, akinél több marad azután, hogy lopott, mert növeli a bevételt. Ebben Orbánék vitán felül jók - jobbak mint a másik oldal. Ez alatt a 10 év alatt lakást cseréltem, nyaralót vettem, és 2x autót cseréltem (újra). Ezek után magyarázd meg hogy milyen szar az életem, légyszi :-D

Az se nagyon érdekel, hogy mondjuk a hajléktalanoknak milyen a helyzete, mert nem érint. Akinek túl sok pénze van, az fordítsa a magánvagyonát a hajléktalanok istápolására.

Lehet rám mondani hogy lelketlen szívtelen disznó vagyok, de hát mások véleményét én akkor veszem figyelembe, ha:
A. Közvetlen anyagi érdekem fűződik hozzá.
B. Jó nő az illető, és kilátásban van egy dugás :-D

Ilyen eccerű ez az élet nevű játék - ahogy az ulti se bonyolult.

alöksz róz 2020.12.13. 12:02:43

senkinek nem ismerjük egy lapját se, de már lejátszottátok a partit :D

a Behajtó70-nek igaza van, gondolkodjatok már, nem is volt bemondás, bárkinek bármilyen lapja lehet.
(abban viszont szerintem nincs igaza, hogy a nyerő álláspontjára utalt.)
a 14. hozzászólásban írta "valaki", hogy orbán lapjai nem túl erősek. ez így van.
(bár a leosztásról nem lehet kijelenteni akkor sem, hogy extrém, mert nem tudjuk, milyen.)

a szövegen van a lényeg, nem a bekamuzott lapokon. a szöveg is a parti része. ez a két ász negyven egy klasszikus ilyesztgetős duma amikor meglátjuk a szar lapjainkat :DDD
az a célja, hogy elbizonytalanítsuk az ellenfelet és így lerontsuk a partiját.

ha ultizni nem is szoktak sokan, de a 66-ból, snapszerből ismerős lehetne annak aki játszott már öreg zsugással :-)

alöksz róz 2020.12.13. 12:06:26

@alöksz róz: nem ilyesztgetős, hanem ijesztgetős :D

ha nem figyelek oda, rám ragad ez az ellenzéki helyesírás

alöksz róz 2020.12.13. 12:17:58

@KaszaP: nem fogja abbahagyni. nem fogja megunni.
az a célja, hogy annyi hozzászólást generáljon, hogy ne legyen értelme senki másnak hozzászólni, ne lehessen normálisan beszélgetni.

matyimentes.blog.hu/2020/09/26/hogyan_takaritsuk_matyit

mondjuk ha téged nem zavar h telefossa, akkor nem szóltam :-)

wadcutter 2020.12.13. 13:13:57

@Karoly_2: "ezért ütni kell őket is", mint írtad. Teljesen emlékeztetsz egy filmre:-"Az ellenforradalmár, nyilas, fasiszta bandát ütni kell." Remélem nem kell elmondanom ki és melyik filmben mondta ezt a mondatot.
süti beállítások módosítása